mandala sukma

Wednesday, January 30, 2008

kembara seniman jalanan 1..versi aku

kisah berlaku di studio rakaman. waktu itu Ilham tiada, Nik kecewa dengan permainan drumnya yang lari tempo; meminta nasihat dari Mentor di luar studio. Di dalam studio tinggal Ana dan Amir Hamzah.

Amir: Ana, nape cara kau main guitar gejeng arini tak cukup feel?
Ana: Huh? Hurm.. aku ada problem sikit la. Tak boleh nak concentrate sangat. Lagipun Ilham nak sangat main lagu yang dia buatkan?!
Amir: Tak nak share? Cerita la..
Ana: Kau tau kan sal Ghuzali tuh?
Amir: Owh lecturer yang ko admire tu..yang selalu bawak kau kuar jejalan tuh? kenapa dengan dia? Dia ajak kahwin ke?
Ana: Bukan la bongok. Smalam aku nampak dia dengan anak dan isteri dia. Lepas tu aku macam terfikir apa yang aku rasa dan buat sekarang ni salah..(menangis). Aku tak patut ada perasaan dekat dia dan aku tak patut hancurkan rumah tangga orang! (menangis lagi teruk)

Di luar cerita..
Ad: Macam mana nak create isu untuk Amir Hamzah ni?
Kawan dan Kekasih: Sabar..Boleh nih..Idea dah ada nih

Kembali ke dalam cerita..
Amir: Eh jangan nangis sampai macam nih.. (Amir memegang kepala Ana..memujuk)
Ana: Aku dah tak tahu nak buat apa..(menangis)
Amir: Kau tak boleh macam nih..( menggosok belakang Ana)

Tiba-tiba..Maya (kekasih Amir) muncul di muka pintu..
Maya: B!!!!!!!!!!!!!! Apa u buat nih??!!! (Marah sambil air mata berlinangan)
Amir: Eh yang..bila u sampai? Kenapa tak call or sms dulu cakap nak datang? (Cuak)
Maya: Apa u buat dengan pompuan nih? Sampai hati u!!! (berlari kuar studio)
Amir: Yang..tunggu!!( Mengejar Maya)
Nik: Awat ngan marka hang tuh?

Adegan pergaduhan bersambung di post akan datang..

p/s: Idea asal cerita ini hasil karya Ad Samad. aku hanya membuat modifikasi versi aku, gaya aku. Cerita ini tiada kaitan dengan antara hidup atau yang sudah tiada.

simphosia

No comments: